onsdag 16 maj 2012

Framme i Brisbane

Hej hej.

Nu sitter jag pa ett internetcafe i Brisbane. Det ar runt 25 grader varmt och stralande solsken. :)
Har precis varit ute och rullat lite med skateboarden och provat nagra nedforsbackar. Helt otroligt vilken bra skate stad detta ar. Fina nedforsbackar, parkarna har egna longboard filer att cruisa pa och asfalten ar slat och fin. Sa glad att jag inte salde skateboarden i Melbourne!

Hur som. Resan hit gick hur smidigt som helst.
Hade lite funderingar pa hur jag skulle fa med mig skateboarden och mina stora jobbarkangor. Det lostes som sa att jag hade pa mig kangorna och skateboarden checkades in for sig sjalv, utan extra kostnad! Wee!

Flygt var i luften i tva timmar och jag landade i Brisbane runt 15:25. Tog ett airtrain in till staden och hittade mitt Hostel efter typ 10 minuter. Framme!

Kan sage att mitt forsta intryck av hostellet inte var det basta precis. Fortfarande inte det baste direkt men man maste ge backpacker stallen en eller tva dagar innan man domer ut det. Det ar hyvsat rent i alla fall vilket alltid ar ett av de viktigaste punkterna.

Varfor jag valde detta hostellet var pga av jobbklubben som skulle finnas har och som jag ar medlem i. Det visade sig dock att jobbklubben var ett skamt jamfort med den i Melbourne, eller kanske till och med obefintlig. Suck...

Aja sa just nu later jag mig bara njuta av de fina vadret och de fina nedforsbackarna en stund. Imorgon eller kanske redan i eftermiddag kommer borja planera vad jag ska gora har nast. Ringa runt till nagra farmer och soka pa internet efter jobb kommer vara en borjan i alla fall.

Aja nu maste jag runda av! Fick bara en halvtimmers gratis internet efter att jag lovade en reseledare att fundera pa att hoppa fallskarm med deras resebyro. ;)

Skriver snart igen!
Ha det guttans
//Anton

1 kommentar:

  1. Se där, allt löser sig! Det låter härligt med sol och värme, vi väntar på det här hemma också! Hoppas boendet blir bättre med tiden och att du lyckas med jobb-sökandet!

    Kram

    SvaraRadera