måndag 28 maj 2012

Dagarna i stadsliv är över.

Tjena tjena!

Happ nu har jag varit här i Brisbane i 12 dagar. Tiden bara flyger iväg när man har roligt. :)
Det har varit många fina och soliga dagar här med mycket trevligt folk och sköna fester men nu är det dags att komma tillbaka till verkligheten igen. Har äntligen hittat ett farmjobb som jag sticker till nu på onsdag!
Farmen ligger i ett ställe som heter St George som ligger i princip i middel of nowhere.
Ska bli gött att komma igång nu och tjäna lite pengar igen. Sen ska det också såklart bli häftigt att se det "riktiga" Australien.
Jobbet jag kommer att utföra är att plocka, bära och stapla vindruvor. Jag får betalt per låda jag fyller med druvor så desto hårdare jag jobbar desto mer pengar får jag. Vad jag hört är druvor ett av de bättre farmjobben men det kommer nog vara rygg- och humörsdödande ändå. ;)

Aja här kommer lite bilder från Brisbane!

På tåget in från flygplatsen mot Brisbane. Min lagom stora väska.

Brisbane City




En av mina favoritparker. Den ligger på en stor kulle med fina vägar att cruisa runt på med skateboarden. 

Samma park med en fin utsikt.

Grymma backar att åka nedför. :')





Samma vattenfall två gånger vid olika tidpunkter. (Visst är kameran rätt grym på att ta mörka bilder farsan?) :P


Bob?

Inte så illa :)

Barbecue med vänner från hostellet.


Största spindeln jag sett hittills i Australien. Stor som en hand! Kan säga jag höll lagom avstånd till den. 

Feed me!

Parlez-vous français?


En riktig rebel.


Riktigt häftiga djur att ha i bakgården.

Jaha det var vad jag lyckades plåta ihop den här gången. De kommande bilderna lär vara fulla med öken, vindruvor och för(hopp)ningsvis kängurus!
Ha det bra tills den!

\\Anton

6 kommentarer:

  1. Gutt! Hoppas jobbet är bra! Härliga bilder, kanonkul att se! Akta dig för spindlar, kroks och elaka kangeroos! Lejonkram!

    SvaraRadera
  2. Du har rätt! Den tar bra bilder nu efter översynen med skuttochfylleribravader... Är det ett torkat skinn från en flygekorre i spindelnätet? Finns det sådana spindlar bland vindruvorna? Vad är det som jagar spindlarna i så fall? frågor frågor men så få svar...
    Ha de bra in the outback!
    /Pappa

    SvaraRadera
  3. Följer Bob med ut på farmen?
    /Pappa

    SvaraRadera
  4. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  5. Hej Anton! Va då, en försvunnen handduk det är väl en bagatell,jag ska skicka Dej en ny på något sätt....eller var det nostalgi i den försvunna? Roligt att Du fått jobb. Ska tänka på Dej varje gång vi tar ett glas vin särskillt om det är från Australien. Ser fram mot bilder från farmen och kompisarna där. Akta Dej för brännande sol och alla farliga kryp.
    Kram! Skyttegatan.

    SvaraRadera