fredag 20 januari 2012

Väl framme och lite där till.

Och jag som skulle hålla denna dagbok duktigt uppdaterad.
Jaja skärpning Mr. Nyberg. :)

Rätt mycket har såklart hänt. Jag har kommit fram efter en otroligt lång flygresa och även hunnit med en del här i Sydney. Det är ju därför jag inte har uppdaterat här eftersom jag har haft fullt upp hela tiden.

Aja flygresan då. Den började med att jag gick upp svinigt tidigt hemma hos Anna och Jesper. Vid 03:30.
Åkte Taxi till terminal 5 och checkade in, fick iväg bagaget, satte mig på planet och flög iväg.

Landade i Frankfurt och stressade runt lite för att hitta nästa gate. Kan säga att Frankfurts flygplats är ett stort jädra ställe! Jag fick åka tåg mellan Terminal 1 till terminal 2.
Men det gick tillslut och jag flög iväg till Abu Dhabi.

Det var lite synd när jag var i Abu Dhabi eftersom det var mitt i natten. Var lite nyfiken på hur det skulle se ut.
Men men efter lite sökande hittade jag min nästa gate och gick på sista planet mot Sydney.

Sista flygresan på 14 timmar var ganska hemsk. Hade inte tillräckligt med benutrymme och var redan ganska trött i rumpan. Å andra sidan hamnade jag bredvid en trevlig engelsk dam som jag hade några trevliga samtal med. :P

Så efter 14 timmars obekvämt resande och ett antal filmer senare landade jag i Sydney.

Hade inga problem med att ta mig in genom tullen vilket var skönt.
Och vips så var jag i Sydney!

Jag tog en så kallad shuttel till hostelet "Blue Parrot" där jag fortfarande är. Jag kom dit ganska sent på kvällen så det fanns ingen riktigt tid att göra nått plus att jag var trött som fanken.
Så jag gick ut på en kvällspromenad i bara shorts och t-shirt. Helt underbart att komma från svenska vintern och komma ut i detta. :)

Dagen efter fixade jag med allt som behövde fixas så som bank, TFN och simkort.
Sen på kvällen gick hela hostelet ut tillsammans på något som kallades transvestitbingo. Det var helt enkelt två transvestitkomiker som höll i en bingokväll.
Oväntat roligt faktiskt men lite konstigt första intryck av Sydney och Australien.
Efter det gick vi till en natt klubb och dansade natten lång.

Igår var jag och två nyfunna vänner ute på Sydney festival. Riktigt trevligt och vi fick grattis t-shirts. :D
Vi gick på gratis konsert där det spelades Swing och blues. Publiken var riktigt rolig eftersom alla dansade och var klädda som det var på 50-talet.
Och så vips några låtar in i konserten kommer det in en Burlesk dansare och började dansa mitt bland publiken. Liiite oväntat men passande på nått sätt. :)

Idag är det riktigt skitväder. Regnar och har sig så det verkar bli en riktig inne dag. Kanske ska hitta på nått ikväll men det får vi se.

Nu ska jag bestämma mig för om jag ska stanna kvar här ett tag till eller om jag ska bytta hostel. Vet inte riktigt eftersom jag trivs rätt bra här ändå. :)

Hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar