söndag 29 januari 2012

Melbourne!

Hej! Jo surfingen gick bra och det var galet svårt.
Vi hade lite otur med vågorna då det var ganska platt vatten men några fina vågor kom. Jag tog mig faktiskt upp och surfade på mitt andra försök. :) *stolt
Förövrigt var den dagen riktigt trevlig. Det var på australiaday så det var stort party i hela Sydney.
På stranden hade vi BBQ med kyckling, oxe, lite korv och kärnguru plus lite salad, bröd och strips. Gott som fanken. ;)

Igår kväll lämnade jag Sydney och alla vänner jag träffat där och begav mig mot Melbourne. Tog ett natt tåg och kom fram idag på morgonen. (klockan hos mig är just nu 23:20 söndagkväll). Rätt sorgligt att lämna de andra som man börjat tycka om ordentligt men förhoppningsvis träffar jag några av dem igen.

Idag har det varit galet varmt. Närmare 35 grader med knallblå himmel. Jag fick typ springa från skugga till skugga tills jag fick på mig lite solskydd.

Just nu sitter jag på mitt nya hostel och tittar på tennisfinalen. Redan träffat på lite folk som verkar trevliga så det kan nog bli bra. :)

Har tänkt turista här i Melbourne i typ en vecka sen är det dags att börja söka jobb. Med vad vet jag inte men har hört att de söker folk till glass försäljningen vid stranden... Vi får se! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar