tisdag 24 januari 2012

Hostel byte.

Tjena tjena!

Just nu sitter jag på ett annat hostel än det som jag började på. Det förra hostellet, "Blue Parrot", som jag var på var ett lite mindre hostel och det kändes verkligen som alla som bodde där blev lite som en familj.
Har faktiskt inte sett några som inte riktigt kommit överens eller någon som hamnat utanför den stora klungan. Nä ett väldigt trevligt ställe.

Tyvärr blev jag tvungen att bytta hostel då det var fullbokat från och med idag. Jag var lite försent ute (söndags) och då var det redan fullbokat.
Jaha fuck tänkte jag och hade ingen lust alls att flytta ifrån alla nyfunna vänner.
Men hade inget annat val än att sätta mig framför datorn och bokade ett billigare hostel på andra sidan kings cross.

Så idag på morgonen gick jag upp tidigt för att checka ut. Tog en dusch, packade ihop allt och gick ner till receptionen. Där sitter systrarna som äger hostellet och när jag säger att jag vill checka ut så säger de båda samtidigt. "Oh, whyyy?".
"Because you don't have any beds left"
"Yes we do. For two more nights in that very room you are staying at."
Me=face palm...

Jaha fuck. Så det var ju såklart tråkigt för jag hade ju redan bokat mitt andra hostel så det vara bara att klampa iväg.

Jag har förvisso inte gett detta nya hostellet en ärlig chans med det suger! ;)
Nädå men det är nått helt annat med sådana här stora hostel. Det är många som bor här en längre tid eftersom det är lite billigare och de bryr sig inte om nytt folk. Och gångarna man går i när man ska till sitt rum är rätt mörka och inte utsmyckade. Kanske tar ett kort på det sen bara så ni ska se vad jag menar. :)

Å andra sidan har de ett riktigt häftigt ställe på taket. Fullt med stora kuddar och bord och stolar som man kan sitta i och mysa. Ser faktiskt riktigt nice ut. :)

Så det blir nog bra. Jag ska ju ändå sticka mot Melbourne på lördag och då börjar allt om på noll igen på vän fronten. :)

Bokade in mig på något totalt awsome igår också. På torsdag ska jag tillsammans med några kompisar från det bra hostellet åka iväg och surfa!
Vi kommer bli transporterade till en privat strand, få låna brädor, våtdräkt och senare äta BBQ! En heldags utflykt.
Kommer bli helt galet bra. :)

Aja nu måste jag hitta på något med denna dagen innan den är helt över.

See ya all!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar